Julebrev

Jul 2020 2
Kære medlemmer af Herlev Lærerforening

Så nærmer den søde juletid sig igen. 2020 lakker mod enden, og vi kan kigge tilbage på et år, der bestemt ikke har lignet alle de andre år, vi har haft med hinanden i Herlevs skolevæsen.

Covid-19 ramte verden i foråret, og vi troede, at det værste var overstået. Men i øjeblikket lader det til, at virussen igen er blandt os i voldsom grad. Det giver anledning til mange spørgsmål og nogen frustration blandt både børn og voksne - coronamatheden er tydelig. Det er vi opmærksomme på i foreningen, og vi er der til at hjælpe, alt det vi kan.

Som det ser ud i øjeblikket, med de udmeldinger der kommer fra regering og div. sundhedsorganer, så skal vi nok forberede os på, at 2021 starter op på nogenlunde samme måde, som 2020 lukkede ned! Så må vi se hvor meget tid, vi skal bruge af det nye år på restriktioner o.lign. Dags dato er det meldt ud, at skolerne starter op den første uge efter jul, på samme måde som de går på juleferie i dag.

Coronaen har bremset meget men ikke alt. I øjeblikket arbejder vi på vores lokale arbejdstidsaftale, og hvis alt går som det skal, kan vi til foråret skrive under på en ny periode, med aftale i Herlev kommune.

Kredskontoret holder lukket i juleferien men vi kan som altid kontaktes på mail 023@dlf.org eller 44949750.

Ellers vil vi ønske jer en god jul og et godt nytår.

Mvh. Herlev lærerforening