Påskehilsen

Paaskelilje2
Kære alle

Vi ønsker jer en rigtig velfortjent påskeferie.

Der er de sidste mange uger trukket store veksler på jer med konstante ændringer i rammerne for undervisningen. I har undervist, arbejdet med elevernes trivsel og samarbejdet på bedste vis – men omstillingstrætheden kan mærkes alle steder og på alle niveauer.

Efter påske er der yderligere genåbning af skolerne. Vi er i løbende dialog med skoleledere og forvaltning om de mange forskellige emner der er i spil. Vi har overordnet to dagsordener. Gør brug af bestemmelserne om nødundervisning, så lærerne har frihed til at planlægge efter klassernes behov og sørg for, at der er styr på de sikkerheds- og sundhedsmæssige rammer – f.eks. rengøring og værnemidler.
Vi ved at rengøringen på skolerne ikke har været optimal med det nye rengøringsfirma. Vi er senest på møde i går blevet forsikret om, at det nu skulle være på plads. Hvis I er i tvivl om kvaliteten, så henvend jer til ledelsen, TR eller AMR. Det skal være i orden.

Vi er næsten i mål med en ny lokalaftale gældende for de kommende to skoleår.
Aftalen er i store træk en videreførelse af den nuværende, men med tilføjelser omkring et øget samarbejde mellem ledelse, TR og lærere på skolerne. Vi præsenterer aftalen på en række faglig klub møder i de nærmeste uger.

Lige efter påske går afstemningen om OK21 i gang. Vi præsenterer resultatet og tager debatten med jer på faglig klub møder mens afstemningen løber.
Du kan se kredsstyrelsens anbefaling til resultatet på vores hjemmeside.

Sidste onsdag havde vi generalforsamling virtuelt. Det nye format gjorde det til en lidt tam affære, men formandens beretning blev vel modtaget og så løftede det gevaldigt, at generalforsamlingen blev kompetent dirigeret af kredsformand emeritus Bent Larsen.

I påsken holder kredskontoret lukket. Du kan altid komme i kontakt med os ved at sende en mail til 023@dlf.org eller ringe på 4494 9750. Vi tjekker mail og telefonsvarer dagligt.

De bedste hilsner
Styrelsen i Herlev Lærerforening