Sommerhilsen 2023

Sommer2021
Kære kolleger

Endnu et hæsblæsende skoleår lakker mod enden. Man kan sige meget om vores skolevæsen, men det ligger ikke på den lade side. Derfor har der også som vanligt været travlt i vores lille lokale forening.

Herlev Byskole har ligget i byggerod, og det i en grad så forældrene har leget trafikpatrulje, skolelederne byggeledere og lærerne alt det andet. Vi håber snart forholdene omkring vores sydlige skole normaliseres.

På Lindehøjskolen er normaliseringen ved at gøre sit indtog. Et helt år med samme ledelse har betydet, at der sættes skibe i søen, som ikke set længe. Der afprøves, der højpræsteres, der omstruktureres og der følges med så godt som muligt fra lærerside.

På Kildegårdskolen arbejdes der på alle mulige måder. Der er kommet gruppeordninger i form af +klasser, mellemformer og Nest. Og der leveres fantastisk skole, takket være alle vores kolleger der knokler i alt det nye.

Gl. Hjortespring vokser. Den vokser i børn og dermed nye kolleger, fordi specialområdet er eksploderet – i Herlev såvel som i hele landet! Det har også ramt kommunernes budget, og skolerne har måttet bidrage til at lukke de økonomiske huller.

Der er også kommet et nyt lille æg i reden. Så vi nu – ud over erhvervsklassen, hospitalet og PPR – har sagt velkommen til en ny lille medlemsgruppe, denne gang fra Idrætsakademiet. En privatejet institution beliggende på Vesterlundvej 20. Det er i år lykkes at få lavet en overenskomst med akademiet, så velkommen til de nye medlemmer og tillykke med at være på vej til at få ordnede arbejdsforhold.

Det er ikke kun på de enkelte institutioner, det går stærkt. Kommunen har også haft iværksættertrang. Vores center og kollegaerne i PPR er flytte til nye lokaler i Hjortespring.

Og så er det her lige inden ferien meddelt at centerchef for dagtilbud og skole Camilla Ottsen har valgt at søge nye udfordringer. Vi er i tæt kontakt med kommunen om, hvordan ledelsen af skolevæsenet skal foregå fremadrettet.

Vi håber at alle I kolleger/medlemmer/fantastiske mennesker, er klar til en helt igennem velfortjent sommerferie, så I kan blive friske og udhvilede til et nyt skoleår, som kommer til at stå i samarbejdets ånd! Vi skal have idéerne til at spire nedefra, så skolernes retning får et aftryk, fra dem der skal udføre den i praksis! Det er vores store håb og indspark i projekt ”Sammen om skolen”, der det sidste halve år har arbejdet på højtryk i styregruppe og repræsentantskab.

Vi har behov for at få skolerne til at leve, børnene til at trives og lærerne til at gå glade på arbejde.

Hvis I har brug for at komme i kontakt med os i sommerferien så send os en mail på 023@dlf.org – så skal vi nok vende tilbage til jer.

Så til jer alle – GOD SOMMEREFERIE – Hilsen Herlev lærerforening